Olja v avtomatskem menjalniku običajno ne morete zamenjati sami, saj so postopki precej zapleteni ali pa so za menjavo potrebne posebne naprave, ki hkrati izčrpajo staro olje in dolijejo novo. Pri nekaterih avtomatskih menjalnikih se tudi ne sme hkrati zamenjati celotna količina olja, ampak se to naredi v večih delnih menjavah.

Pri tej metodi je pomembno, da se zamenja kompletno olje v celotnem menjalniku kot tudi v celotnem sistemu hladilnika in pretvorniku navora. Prednost take menjave je ta, da je olje zamenjamo v celotnem menjalniškem sistemu in je v njem samo novo olje.

Pred tem, se v staro olje prilije "čistilo" katero očisti celoten sistem. Prednost je tudi, da se pri tej metodi porabi toliko olja, kot ga menjalnik zahteva. Za tako menjavo potrebujemo napravo, katera prečrpava staro olje in sproti dočrpava novo olje v sistem.

Tudi tlaki, ki pritiskajo na olje v menjalniku, so lahko izjemno visoki, posebej ob vožnji v klanec ali ko avtomobil uporabimo za vleko težjih bremen. V avtomatskih menjalnikih je olje sicer izpostavljeno le kakšnim 5 barom, kar lahko primerjamo s pritiski v hladnem pogonskem delu motorja. Tek avtomobila kasneje motorno olje segreje, kar zaradi zmanjšanja viskoznosti motor dodatno razbremeni, delovni tlak v motorju pa se ustali nekako med 1,5 in 3 bari.

Tlak v brezstopenjskem menjalniku (CVT) je bistveno večji, zato je olje tam izpostavljeno precejšnjim obremenitvam. Razmere v drobovju menjalnika so lahko peklenske, olje pa je pravzaprav del konstrukcije, ki v veliki meri določa življenjsko dobo menjalnika. Visoki tlaki in temperature, ki jim je olje izpostavljeno seveda sčasoma spremenijo njegove lastnosti, kar privede do poškodb kovinskih delov menjalnika.

Delovni čas

Pokličite nas za termin:
070 407 766

Kontakt z nami

Avto-plin Primatea d.o.o.
Gorica pri Slivnici 1
3263 Gorica pri Slivnici
070 407 766
info@tuning-garage.si
Sledite nam na FB